środa, 15 stycznia 2014

Urodzona o północy - C.C. Hunter

Autor: C.C. Hunter
Tytuł: Urodzona o Północy
Wydawca: Wydawnictwo Feeria
Ilość stron: 440
Data premiery: 15.01.2014

„Urodzona o Północy” jest pierwszym tomem serii „Wodospady Cienia”. Bardzo chętnie czytam książki z gatunku Paranormal Romance, więc z góry wiedziałam że gdy tylko zacznę czytać tą książkę nie będę mogła przestać. I tak rzeczywiście było.

Życie Kylie Galen właśnie legł w gruzach – umarła jej babcia, zerwał z nią chłopak a w dodatku się dowiedziała że jej rodzice się rozwodzą. Dziewczyna przestaje już sobie z tym radzić i zaczyna tracić zmysły. Co noc budzi się z krzykiem i w ogóle nie pamięta swoich snów. Na imprezie na której bawiła się Kylie zostają znalezione narkotyki, a dziewczyna trafia do aresztu. Matka wysyła ją na obóz dla trudnej młodzieży w Wodospadach Cienia. Jak się później okazuje obozowicze wcale nie są aż tacy „trudni” jak mogłoby się wydawać. Kylie nie chce wierzyć że jej miejsce jest wśród elfów, wampirów, wilkołaków, czarownic i innych magicznych stworzeń. Jednak oni twierdzą że to właśnie tu należy, mimo tego że nikt właściwie nie wie kim dokładnie jest Kylie. Jakby tego było mało jej życiu pojawiają się Derek i Lucas. Są od siebie bardzo różni, ale obaj zajmują szczególne miejsce w sercu dziewczyny.

Najlepszą zaletą książki byli zdecydowanie doskonale skonstruowani bohaterowie. Od razu poczułam ze wszystkimi więź i przeżywałam wraz z nimi wszystkie wydarzenia. Znowu pojawia się dylemat – poł elf, czy wilkołak? Derek czy Lucas? Od razu przychodzą mi na myśl kultowe „Pamiętniki Wampirów”. Derek czarujący i opiekuńczy jak Stefan oraz niebezpieczny, nieprzewidywalny Lucas niczym Damon. Ja osobiście jednak jestem większą fanką Stefana, dlatego też bardziej spodobała mi się postać Dereka. Mimo że w niektórych momentach zachowywał się trochę… niedojrzale to i tak wydawał mi się czarujący.

Zgadzam się z recenzjami zamieszczonymi z tyłu książki. Zadziorność głównej bohaterki, ciekawe postacie nadprzyrodzone oraz dwaj intrygujący faceci czynią tę książkę naprawdę niesamowitą. Kolejną zaletą książki jest z pewnością to, że jest łatwa i przyjemna. Język książki jest prosty więc nie ma problemu ze skupieniem się na niej. Mimo że nie ma w niej niczego spektakularnego ani nic w tym stylu, to i tak wzbudziła we mnie sympatię.

Książka godna polecenia fanom gatunku paranormal romance. Wybredni czytelnicy mogą jednak narzekać że książka jest schematyczna i że niczym nowym się nie wyróżnia, jednak ja wiem, że będę do niej często wracać. Oczywiście z niecierpliwością czekam na kontynuację.

Za książkę dziękuję portalowi Kotek.pl

11 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytam ją w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, może przeczytam :)

    Co powiesz na wspólną obserwację? Jeżeli tak, to napisz u mnie :)
    http://gabby-inspirations.blogspot.com/

    + BARDZO PROSZĘ O KLIKNIĘCIE W BANER SHEINSIDE. Przecież sama wiesz jakie to ważne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wreszcie trafiłam na bloga stworzonego dla mnie ♥_♥

    http://passion-friendship-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś przeczytam tą książkę, bo lubię książki tego rodzaju ;)


    http://striking-rose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki porównaniu do Pamiętników Wampirów wiem, że przeczytam to na pewno. Zaciekawiło mnie :>
    http://borenium.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Woow książka może być naprawdę Ciekawa.

    Zapraszam również do mnie na bloga: www.ilonastejbach.blogspot.com
    Jeśli obserwujesz? Napisz, a na pewno z miłą chęcią zrobię to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuje ;) i również obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  8. Widać, że uwielbiasz czytać książki :))
    Pytałaś czy obserwujemy, ale ja zrobiłam to już dawno..;D Jako Klaudia L. :))

    http://kappa-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś w sam raz dla mnie. ;)

    http://pilovin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. ja już zaobserwowałam teraz ty.
    become-need-you-here.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń