piątek, 15 listopada 2013

Błękitna Godzina - Alyson Noël

Autor: Alyson Noël
Tytuł: Błękitna Godzina
Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskie
Ilość stron: 285
Data premiery: 30.06.2010

"Błękitna Godzina" to druga część sagi "Nieśmiertelni". Po pierwszej części miałam jednak nadzieję na coś lepszego, ale niestety - kolejne rozczarowanie.

Ever wreszcie była szczęściwa z Damenem, chociaż zdawało jej się to niemożliwe po stracie rodziny. Chłopak przekazuje jej niezbędną wiedzę o Nieśmiertelnych. Kiedy w szkole pojawia się nowy chłopak o imieniu Romano, z Damenem dzieję się coś złego - zaczął słabnąć, starzeć się i stracił pamięć. Nie był już tym chłopakiem, w którym zakochała się Ever. Zaczął ją odpychać i jak wszyscy inni uważał ją za wariatkę. Dziewczyna jednak nie dała się zbyć, wiedziała że to nie był jej Damen. Za wszelką cenę próbowała pomóc Damenowi i dowiedzieć się dlaczego nagle zaczął się tak zachowywać.

Główna bohaterka czasami mnie po prostu doprowadzała do szału i miałam ochotę jej pożądnie przywalić. Miałam wrażenie, że autorka niekiedy zapominała o zdolnościach, które posiada Ever. Potrafi czytać w myślach, ale w niektórych momentach było to przedstawione tak, jakby wcale tego nie potrafiła.

Nowego bohatera - Romano - dało się przejrzeć od razu na wylot, co według mnie jest niestety niedopracowane przez autorkę. Co do Avy - w pierwszej części niezbyt ją polubiłam, za to w tej wydawało mi się że jednak się myliłam, no ale jednak okazało się inaczej.

Ta część jest według mnie jeszcze bardziej przewidywalna niż poprzednia. Od razu wiedziałam jak potoczy się cała akcja, co u mnie żadko się zdarza. Mimo tego muszę przyznać że dwa ostatnie rozdziały mnie zaskoczyły, ale również zdenerwowały. Jak Ever mogła być taka głupia?! To zakończenie wydawało mi się takie... sztuczne. Całe szczęście, pomimo dużej ilości wad i niedopracowań książkę czyta się niezwykle lekko i szybko.

Książkę polecam zdecydowanie tym, którym spodobała się pierwsza część. Ci, którzy jednak pierwszą częścią nie byli zachwyceni i mieli najdzieję że 2 część będzie lepsza moją jednak zawieść się jeszcze bardziej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz